• share
  • email
  • print
  • font size 1
  • font size 2
  • font size 3

Τα Νέα μας

'Αγκαλιές' της Ryanair με τα ταξιδιωτικά γραφεία.... Ποτέ μη λες ποτέ

22/01/2014

Λίγες μέρες πριν επιβεβαιώθηκε ότι η Ryanair συζητά με την Travelport, την Amadeus και τη Sabre, ώστε να επιλέξει το δίκτυο κρατήσεων με το οποίο θα συνεργαστεί στο μέλλον. Αυτή η εξέλιξη, κάτω από συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού, μπορεί να επηρεάσει θετικά τον ελληνικό τουρισμό, ο οποίος αναζητά περισσότερες αεροπορικές θέσεις από διαφορετικές αγορές σε μια περίοδο που η ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού έχει ξεκινήσει...

Μεγάλα καράβια Μεγάλες φουρτούνες...

Τρέχει και δε φτάνει η η Ryanair, προκειμένου να γεμίσει τα 175 νέα αεροπλάνα που έχει παραγγείλει. Η απόφασή της να επεκταθεί στην αγορά των ομαδικών κρατήσεων για γκρουπ, του επιχειρηματικού ταξιδιού, στον ορίζοντα οι λύσεις που είχε στη διάθεσή της δεν είναι και πολλές για να τις πραγματοποιήσει.

Σκέφθηκε οτι υπάρχουν και τα τουριστικά γραφεία, τα οποία μετά “μανίας κυνηγούσε” την προηγούμενη περίοδο μη δίνοντας τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν κρατήσεις για λογαριασμό των πελατών τους, αποφάσισε τώρα, εντελώς τυχαία, να συνεργαστεί με τα γραφεία ταξιδίων για να κάνουν κρατήσεις για λογαριασμό της.

Αυτό σημαίνει μία στρατηγική συμμαχία: Συνεργασία με έναν από τους τρεις πανίσχυρους “παίκτες” που διαθέτουν συστήματα κρατήσεων (Global Distribution Systems).

Και “γεννηθείτω” η συνεργασία.

Λίγες μέρες πριν επιβεβαιώθηκε ότι η Ryanair συζητά με την Travelport, την Amadeus και τη Sabre, ώστε να επιλέξει το δίκτυο κρατήσεων με το οποίο θα συνεργαστεί στο μέλλον.

Αυτή η εξέλιξη, κάτω από συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού, μπορεί να επηρεάσει θετικά τον ελληνικό τουρισμό, ο οποίος αναζητά περισσότερες αεροπορικές θέσεις από διαφορετικές αγορές σε μια περίοδο που η ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού έχει ξεκινήσει…

Η δυνατότητα κρατήσεων στη Ryanair από γραφεία ταξιδίων μας θυμίζει την πρακτική, που ακολούθησε πριν μερικά χρόνια η ανταγωνίστριά της easyJet, θα δώσει την δυνατότητα στον ελληνικό τουρισμό να μειώσει τη σχεδόν απόλυτη εξάρτησή του από τους “μεγάλους” Ευρωπαίους (δηλαδή τους Γερμανούς) Tour Operators, βάζοντας στο παιχνίδι περισσότερους μικρούς “παίκτες”.

Σήμερα, πολλοί μικρού μεγέθους, αλλά ιδιαίτερα ποιοτικοί Tour Operators υποχρεώνονταν να απευθυνθούν για αεροπορικές θέσεις είτε στους ισχυρούς Tour Operators, είτε στις παραδοσιακές αεροπορικές. Και στις δύο περιπτώσεις πλήρωναν τις θέσεις σε αυξημένες τιμές με αποτέλεσμα η τιμή του πακέτου που προσέφεραν στους πελάτες τους να είναι “τσιμπημένη” και η Ελλάδα να εμφανίζεται ως ακριβός προορισμός.

Από την είσοδο των εταιρειών χαμηλού κόστους στα γνωστά συστήματα κρατήσεων θα μπορέσουν να επωφεληθούν και τα ελληνικά ταξιδιωτικά γραφεία εισερχόμενου και εξερχόμενου τουρισμού.

Θετική λοιπόν κίνηση της Ryanair… και πλήρη επιβεβαίωση στην επιχειρηματικότητα το “Ποτέ μη λες ποτέ”...


Ο Κωνσταντίνος Λέβέντης είναι αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.