• share
  • email
  • print
  • font size 1
  • font size 2
  • font size 3

Τα Νέα μας

Στο ρυθμό της γενικότερης κρίσης η φετινή Philoxenia

26/11/2012

Η αλλαγή διοίκησης και η κρίση οδήγησαν σε πισωγύρισμα την Philoxenia τα τελευταία δύο χρόνια. Μετά την καταστροφή του 2011, το 2012 έδειξε ότι υπάρχουν ελπίδες αλλά η έλλειψη στρατηγικής από τη διοίκηση και διεθνών συνεργασιών είναι περισσότερο από εμφανής.

 

Σημαντικά μικρότερη από ότι ακόμα και δύο χρόνια πριν, αλλά φανερά καλύτερη από την περυσινή παταγώδη αποτυχία, η φετινή Philoxenia διοργανώθηκε ακολουθώντας τον γενικότερο παλμό της οικονομικής κρίσης.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε στους γνωρίζοντες και παλαιούς εκθέτες η προσπάθεια απαξίωσης (εσκεμμένη ή μη) του έργου της παλαιάς διοίκησης της Helexpo από την πλευρά του νυν προέδρου της, κ. Πάρη Μαυρίκη. Από το βήμα των εγκαινίων της έκθεσης ο πρόεδρος της Helexpo αναφέρθηκε σε μία σειρά πρωτιές της Philoxenia, όπως το πρόγραμμα των φιλοξενούμενων αγοραστών, το συνέδριο Θρησκευτικού Τουρισμού, η συνεδρίαση των Ενώσεων/μελών της ΠΟΞ, κ.ο.κ. Υπό την προεδρία του κ. Αριστοτέλη Θωμόπουλου ήταν το 2005 όταν ξεκίνησε η ουσιαστική αναμόρφωση της έκθεσης, αναθέτοντας στην Travel Media Applications, εκδότρια εταιρεία τωνTravelDailyNews, τη διοργάνωση του προγράμματος Φιλοξενούμενων Αγοραστών στο πλαίσιο του οποίου ανελλιπώς μέχρι το 2010 προσκαλούνταν 100 αγοραστές, με ποσοστό 50% νέων αγοραστών κάθε χρόνο, ενώ η διοργάνωση των συνεδρίων και των βραβείων της έκθεσης είχαν ανατεθεί σε επαγγελματίες ειδικούς ανά αντικείμενο.

Το 2011 με την απόφαση του νέου προέδρου της Helexpo, κ. Μαυρίκη να διακόψει άκομψα τις συνεργασίες της Philoxenia με τους εξωτερικούς συνεργάτες της ακόμα και αν αυτές ίσχυαν με ενεργά συμβόλαια, η έκθεση συρρικνώθηκε σε βαθμό απελπισίας και ως αποτέλεσμα έχασε σημαντικούς εκθέτες για το 2012.

Φέτος, ανέθεσε και πάλι σε εξωτερικούς συνεργάτες τη διοργάνωση του προγράμματος Φιλοξενούμενων Αγοραστών στην εταιρεία οργάνωσης συνεδρίων Artion, η οποία, αν και “buyer” η ίδια σε άλλες εκθέσεις, παρέλαβε τη “σκυτάλη” από την Travel Media Applications για τη συνέχιση της εξαετούς πρωτοβουλίας της διοίκησης του κ. Θωμόπουλου. Η Artion ανέλαβε και την συνδιοργάνωση της έκθεσης, με αποτέλεσμα να είναι εμφανής η βελτίωση των οργανωτικών διαδικασιών της και της δομής της έκθεσης και των εκθεσιακών χώρων. Αυτό οδήγησε και στη δυνατότητα πραγματοποίησης των ραντεβού των αγοραστών στα περίπτερα των εκθετών, ενώ μέχρι το 2010 γινόταν σε ελεγχόμενο χώρο στο Περίπτερο 15, λόγω της φασαρίας και της “αναρχίας” που επικρατούσε στον εκθεσιακό χώρο από την ανεξέλεγκτη είσοδο μη επαγγελματιών εκθετών, τη δυνατή μουσική από τα περίπτερα και την πληθώρα μη εκθετών που κυκλοφορούσαν στα περίπτερα.

Κατά τα άλλα, οι δύο πρώτες ημέρες που ήταν για τους επαγγελματίες κρατήθηκαν σε αρκετά καλό επίπεδο, οι συμμετοχές επιχειρήσεων με περίπτερο ήταν πιο εμφανείς -αν και όχι περισσότερες από ό,τι συνήθως- σε σχέση με τα περίπτερα της τοπικής αυτοδιοίκησης, με αποτέλεσμα να ήταν πιο εύκολες οι επαγγελματικές συνομιλίες.

Η Philoxenia έχει ακόμα πολύ δρόμο για να γίνει πραγματικά χώρος συνάντησης επαγγελματιών και “κλεισίματος” επιχειρηματικών συμφωνιών διεθνούς επιπέδου. Είναι φανερό ότι χρειάζεται πιο ξεκάθαρη στρατηγική, στενότερη συνεργασία με τουριστικές επιχειρήσεις της Ελλάδας και των γειτονικών χωρών και διεθνείς συνεργασίες.

Πολλές φορές στο παρελθόν, μακρινό και πρόσφατο, εκθεσιακοί φορείς του εξωτερικού προσπάθησαν να συνεταιριστούν με κάποιον τρόπο με την Helexpo. Να θυμίσουμε τις βρετανικές Reed Exhibitions και ITE Group, και πιο πρόσφατα τη γαλλική GL Events, οι οποίες βρήκαν “τοίχο” στις προσπάθειές τους για συνεργασία με τη Helexpo και τις εκάστοτε κυβερνήσεις, χάνοντας έτσι η Ελλάδα την ευκαιρία να χαρακτηριστεί ως κέντρο των εκθεσιακών εκδηλώσεων για τη νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μεσόγειο.

 

 



 

Πηγή: TravelDailyNews