• share
  • email
  • print
  • font size 1
  • font size 2
  • font size 3

Τα Νέα μας

Τουριστική αύξηση για τους μεσογειακούς προορισμούς, αλλά με πολλές προκλήσεις στο μέλλον

23/11/2012

Η πληρότητα των ξενοδοχείων και οι μέσες τιμές σε βασικούς καλοκαιρινούς παράκτιους προορισμούς της Μεσογείου παρέμειναν ισχυρά και φέτος. Προορισμοί μαζικού τουρισμού (Αίγυπτος, Τυνησία, Μαρόκο) αναμένεται να δώσουν ώθηση στον τουρισμό τους, ώστε να ανακάμψουν, ενώ ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές (Τουρκία, Κροατία) θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται.

 

 

Ανάλυση της MKG Hospitality αποκαλύπτει μια αυξανόμενη τάση των Ευρωπαίων να επιλέγουν να κάνουν διακοπές πιο κοντά στο σπίτι τους και στο εσωτερικό της ΕΕ -μια τάση η οποία ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 2009 και διατηρήθηκε και στη συνέχεια από τα προβληματα που προκλήθηκαν κατά τη διάρκεια της “Αραβικής Άνοιξης”. “Χωρίς αμφιβολία, οι τουρίστες νιώθουν πιο άνετα να μείνουν εντός Ευρώπης αυτή τη στιγμή, δεδομένου ότι κάτι τέτοιο είναι πιο προσιτό, κοντινότερο και ασφαλέστερο”, δηλώνει ο διευθυντής Ανάπτυξης της MKG Hospitality, κ. Βαγγέλης Παναγιώτης.

Η κυπριακή τουριστική βιομηχανία έχει αποδειχθεί μέχρι στιγμής ανθεκτική στις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στην Ευρώπη, με συνεχιζόμενη ανάπτυξη. Σύμφωνα με τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού (ΚΟΤ), το Σεπτέμβριο του 2012 οι αφίξεις τουριστών αυξήθηκαν κατά 4,6% σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011. Η αύξηση αυτή έρχεται σε συνέχεια αύξησης 10,2% στις αφίξεις για το σύνολο του 2011. Τα έσοδα από τον τουρισμό αυξήθηκαν επίσης κατά 12,9% μέχρι στιγμής φέτος. Ωστόσο, όλα τα παραπανω στοιχεία είναι άνευ επεξεργασίας ακόμη και δεν έχουν φτάσει ακόμη τα επίπεδα προ κρίσης.

“Μερικές έξυπνες και έγκαιρες πρωτοβουλίες είναι η υποστήριξη της επέκτασης των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους στο νησί έχουν δώσει σίγουρα μια ώθηση, η ενίσχυση της πρόσβασης τουριστων στον προορισμό και το άνοιγμα νέων αγορών σε μια εποχή που ο τομέας ήταν στάσιμος. Η αύξηση αυτή στον τουρισμό συμβαίνει επίσης σε μια περίοδο που η Κύπρος ανέλαβε την προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης”, πρόσθεσε ο κ. Παναγιώτης.

Σύμφωνα με την MKG, η κατάσταση θα μπορούσε να αλλάξει δραστικά, καθώς ο ανταγωνισμός με άλλες χώρες εντείνεται και τα online ταξιδιωτικά γραφεία (ΟΤΑ) συνεχίζουν να καταλαμβάνουν ολοένα και περισσότερο έλεγχο στην ξενοδοχειακή αγορά.

Προορισμοί μαζικού τουρισμού στη Βόρεια Αφρική, όπως η Αίγυπτος, η Τυνησία και το Μαρόκο -επίσης πολύ δημοφιλείς στις βασικές αγορές-τροφοδότες της Κύπρου, όπως το Ην. Βασίλειο, η Ρωσία, η Γερμανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες- αναμένεται να δώσουν μεγάλη έμφαση στον τουρισμό τους, ώστε να ανακάμψουν, ενώ ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές, όπως η Τουρκία και η Κροατία θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται. Η Τυνησία, για παράδειγμα, έχει ήδη ανακάμψει από το περασμένο έτος, με σημαντική αύξηση της ζήτησης και των μέσων τιμών της. Το Μαρόκο παραμένει σταθερό, ωστόσο, υπάρχουν και εκεί σαφείς ενδείξεις ανάκαμψης, με το καλοκαίρι του 2012 να έχει καταγράψει εξαιρετική ανάπτυξη. Εν τω μεταξύ, η Κροατία και η Τουρκία παρουσίασαν πολύ καλά αποτελέσματα. Τέλος, οι ισπανικές Βαλεαρίδες Νήσοι και η Μάλτα επίσης κινήθηκαν αρκετά καλά, απολαμβάνοντας αύξηση των μέσων τιμών δωματίου.

 

 

 

 

Πηγή: TravelDailyNews